dijous, 25 de juny del 2015

Bombolles de xiclet

Al metro tothom estava en silenci, submergit en converses fetes de paraules buides fruit de l'avorriment, intercanviades amb rapidesa i impulsivitat, a través del teclat d'un mòvil. La majoria dels que es trobaven en el vagó estaven massa abduïts per la gran oferta d'entreteniment dels seus telèfons com per adonar-se del què passava al seu voltant. A mí aquell trajecte curt m'ha canviat el dia. Mentre observava acuradament la gent (en realitat és genial que tots mirin les pantalles per poder-los analitzar sense haver de dissimular...), he començat a sentir el riure d'un nen petit. Quan l'he localitzat, m'ha sorprès descobrir que jo era el motiu del seu divertiment. Distreta, estava fent bombolles amb un xiclet sense gust que mastegava des de feia més de dues hores. El nen m'estava observant i ha capturat l'instant de la bombolla. En qüestió de segons, he adoptat el rol de pallasso, fent totes les bombolles possibles en les dues parades que em quedaven. Ell no parava de riure, aplaudint i tot. Ningú s'ha adonat de la nostra obra de teatre improvisada, ni tan sols el seu pare, que també tenia la mirada fixe en el mòvil. Això encara ho ha fet més especial: ha estat el nostre secret, les nostres entremaliadures efímeres... quan hem arribat a Plaça Espanya, m'he aixecat per baixar, i m'ha semblat que ell ho entenia. Des del cotxet, m'ha allargat el braç per acomiadar-se, i ens hem apretat la mà i la maneta, com pactant que aquella aventura ingènua quedaria entre nosaltres per sempre.
Els dos hem compartit uns moments del nostre dia, jo asseguda al metro, ell a la seva cadireta. Ell ha estat qui m'ha recordat que no he de tornar a oblidar, entre el cúmul de dies rutinaris i preocupacions banals, on reposa la màgia.
Gràcies angelet... :)

5 comentaris:

  1. Aquesta historieta, tan simple com excepcional, obriria un somriure fins i tot a aquells que no tenin molta sensibilitat. Merci per compartirla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro que t'hagi fet somriure!
      Gràcies pel comentari

      Elimina
  2. M'ha vigut al cap aquesta cançó després de llegir aquest text.....hahahaha....

    Res hi ha en el món que a mi m’agradi tant
    Com aquella sensació que sento
    Quan les teves mans
    S’acosten sota el meu braç
    Una sota cada braç
    I els dits es belluguen com gotes de pluja

    PESSIGOLLES LES ESCAMPAREM PEL MÓN
    SEMBRAREM LES RIALLES PELS CAMPS
    I LES MUNTANYES. (2)

    Potser demà quan el cel sigui clar,
    tots els nens d’aquest planeta
    s’aixecaran amb dues mans
    que s’acosten sota del seu braç
    una sota cada braç i riuran de valent
    fins que torni a ser clar.

    ResponElimina
  3. Bombolles de vida
    sobrevolen el buit

    ResponElimina

The rider

The rider Película dirigida por Chloé Zhao y protagonizada por Brady Jandreau. Hay algo único e impactante en esta obra y es que el actor...